torsdag, mars 09, 2006

Livet är en schlager

JAAAAAAaaaaa... jag har fått digital TV!

digital
TV

Förstår ni vad det innebär???

Hejsan omvärld!

Jag vet precis vad jag kommer ha för mig lördagen 18:e mars. Eller redan nu på lördag kanske! Günther är med i årets svenska melodifestival ser jag!!! Det KAN... man väl inte missa? Även om man bor ute i Atlanten, (där borta vid Grönland nånstans).

Jag är schlagernörd

Utan att skämmas.

Schlager är heeelt missförstått! Ni har liksom inte riktigt fattat, ni som fnyser. Det krävs så oändligt mycket talang (och skumpa) för att uppskatta Kicki Danielsson svänga på scen. Och det är rent medieetnografiskt ganska viktigt att uppmärksamma hur länderna röstar i ESC. Det avslöjar det mentala nuläget hos Europas invånare. Det hintar utvecklingen.

Mer schlager åt folket.

3 Comments:

Blogger Svala said...

ojojoj... jag ser det hända.

GÜNTHER och årets isländska vinnare SYLVIA NÓTT tävla om första priset i finalen.

JAG VILL SE!!!

9/3/06 23:14  
Blogger 123123123 said...

Spana in min Günther-bild, hans satir träffar rätt bra i schlagersammanhang. :)

11/3/06 11:30  
Blogger Svala said...

Günther has lost it. Jag har inget mer att tillägga. Carola satsar hårt i år såg jag. Lite "stormvind" i håret igen... och nu också folk som springer runt med flaggor runt henne på scen, ett lyckat koncept om man också ser till det isländska bidraget!

12/3/06 21:06  

Skicka en kommentar

<< Home