tisdag, mars 07, 2006

I dåligt sällskap

Sa jag att jag har börjat smygröka förresten? Långa smala oskyldiga mentholcigg. Mycket glamoröst. Hick... va? vilken förnekelse. Sällskapet är så gott där jag står och puffar om kvällen. Och ännu godare i helgens utgång. Nej jag ska inte börja röka igen. Bara lite. Det var så jag började en gång i tiden. När jag var rastlös. 17 år. Och fick syn på de dära eleganta långa oskyldiga mentholciggen.

Nej jag vägrar bli mentholciggtant.
Fast bara nu. Lite.

Tills jag börjar träna igen. Allt rumpsittande kräver en rejäl vårupprustning snart.

11 Comments:

Blogger 123123123 said...

Tjena Svala, allt bra borta på ön? Jag får erkänna att jag inte har lusläst din blogg så jag vet inte riktigt vad du pysslar med nu för tiden, hörde bara nåt om ett tv-jobb som kanske ändå smög sig till sist? Nu har även jag gett mig in i bloggsvängen, får se om det är något för mig. Jag började trots allt blogga en kort period 1997 innan begreppet ens fanns så jag borde klara det bra men vi får se om gammal är äldst.

Ha det bra!
Victor

8/3/06 11:00  
Blogger crrly said...

Mentolcig... så började det en gång i tiden, ja... Ojoj. fanns det typ jordgubbscig skulle jag väl bli fast direkt igen...

8/3/06 11:26  
Blogger Svala said...

Hej Victor! Kul att se dig i min blogg! Vad gör du nu efter upplysningstidens glada studentdagar.

8/3/06 19:41  
Blogger Svala said...

Jag kan förresten inte motstå att flika in här att jag SJÄLVKLART slutade röka när jag blev gravid o allt det där. Men sen började jag igen och har smygrökt för Flóki tills förra sommaren då jag lyckades sluta (eftersom han är så stor att han kan lista ut saker) ... MEN... sålänge jag puffa på ENstaka cig om kvällen så är det nog lugnt... intalar jag mig... Jag skulle dö om han fick reda på att hans mamma RÖKTE!!! UGHA... vilken sits. Får sluta snart igen.

8/3/06 19:44  
Blogger Jonas said...

NAAAAAAAAAAAAAEJ! Inget småfuskande nu Svala! Jag är dock på god väg att börja snusa igen. Har fortfarande inte tagit en enda dock, förutom en som jag spottade ut efter 5 sek. Men fan, det hade varit gott alltså.... mmmmmmmmmm. Äter så mycket skräp nu när jag inte snusar ju. Farligt för magen!

Jättefina bilder förresten, men det ser ju fruktansvärt kallt ut! Och du som sa att man kunde spatsera runt i tröja. Liar! :)

Här har vi haft -13 grader på kvällar och mornar, dör på vägen till jobbet.

8/3/06 22:45  
Blogger 123123123 said...

Jag är i jobbsökarsvängen, ganska taskig branch där man ska redovisa sina bra och dåliga sidor hela tiden, utan lön. Skämt åtsido, den här veckan har jag tre intervjuer (bla. som valsamordnare för Miljöpartiets valkampanj, hehe) så nu ska det snart ge mig sig har jag bestämt mig för.

Angående mkv-tugget kan jag försäkra dig om att det mest bubblar upp den 8:e mars, då får man ändå ägna Sarimo och co. en liten tanke. :)

Ha det bra!
ps. rökning ger hårväxt på tungan. :p

9/3/06 08:02  
Blogger .johan said...

Svala för helvete! Rökning är verkligen ICKE-förtjusande!

9/3/06 11:42  
Anonymous Anonym said...

min mamma rökte när jag var liten. jag sa till henne att jag inte ville kramas med henne eftersom hon luktade illa. ett tag efter det slutade hon att röka.

9/3/06 21:15  
Blogger eff said...

Men du söt, inte röka. Varför? Jo:

Du röker.
Rökning förkortar livet.
Världen går miste om dig tidigare.

Du ser, med hjälp av enkel logik har jag enligt mig själv bevisat varför. Världen behöver Svalor. De är så vackra när de flyger.

9/3/06 23:14  
Blogger Svala said...

jonas, the force is strong in you.. håll ut! ge inte efter!

victor, jag hörde inte riktigt vad du sa, hårväxt? vad menar du.

johan, jag röker väl inte, vem har sagt det?

maria, uscha... ont i hjärtat där.

eff, vilken fin komplimang. du är så bra på sånt. men helt ärligt... tror du att nån orkar med en 97-årig Svala som slår folk i huvudet med sina kryckor när dom råkar gå förbi tv-n under melodifestivalen... eller så.

9/3/06 23:58  
Blogger eff said...

Jag är fullständigt övertygad om att en 97-årig gammelfarmor Svala skulle vara en stor hit bland diverse småknytt som kunde söka värme i din famn, ditt skratt och dina historier.

10/3/06 20:13  

Skicka en kommentar

<< Home