måndag, januari 16, 2006

Lugnt idag på jobbet. Ägnade dagen i stort sätt åt att försöka få fatt på en pudel, som vi ska ha med i reklamen. Det finns inte många små vita pudlar på Island har jag kommit fram till. De som jag har hittat är lite för stora för tanten i filmen, som ska kunna bära en liten hund med ena armen. Blir förmodligen en Chihuahua istället. Ännu mera kliché enligt mig.

Känns bra mellan mig och regissören nu. Helt osannolikt liksom, producent versus regissör, brukar bli helt skeva spänningar annars. Men... vi har pejlat av varandra och det känns lugnt och bra. Han ser ut som Jonas Gardell. Precis som han faktiskt. Och han är rolig också.

Hans mobil ringde när vi var på väg till en Casting. Hörde hur han lugnt och sakligt talar om för någon att ta en taxi och lite annat mummel. Berättade sen att det var hans fru som ringt, alldeles hysterisk. Hon skulle hinna med ett plan till USA men hade kört fast med bilen i snön. Lyckades dock ta sig loss under samtalets gång. Han berättade att det första hon alltid gör när något händer är att bli hysterisk och ringa sin man. Oavsett.

Jag behöver en man.
Eller nåt liknande.




Halkade med mina högklackade på det där bilplanet, och hann sprattla lite i luften medans jag föll flaxandes men halvelegant och högst förvånansvärt coolt ändå. Tittade bakåt uppåt mot huset och ser hur mina medarbetare garvar röven av sig.

De älskar mig.

4 Comments:

Blogger eff said...

Titta i byrån. Har för mig att Lill Lindfors brukar sjunga att de finns där ibland.

16/1/06 23:03  
Blogger Oscar Karlsson said...

en tant med alladeles för stor vit pudel låter kul tyckjer jag

17/1/06 14:04  
Blogger M said...

Kom bara ihåg att gamla tanter inte har såna där pyttesmå korthåriga chihuahuor (som tonårsbrudarna har), utan långhåriga, lite större. En sån såg jag senast i julhelgen ett porträtt av stående på en bokhylla hemma hos en pensionärsfarbror. Hunden var död sedan många år, precis som mannens fru. Fast jag såg inget lika stort fint porträtt av henne...

17/1/06 18:05  
Blogger M said...

P.S. Papillon går också bra.

17/1/06 18:05  

Skicka en kommentar

<< Home