torsdag, januari 12, 2006

glader

Jag är precis sådär äckligt upprymd att det är knappt att någon stått ut med mig just nu. Basecamp är så skamlöst soft och alldeles för bra för att vara sant just nu. Det är lugnet före stormen och jag har fått en given process att få följa min egen takt. Vi lär känna varandra. Jobbar tätt ihop med regissören, som har schysst musiksmak, och det har varit musik hela dagen. En hint om att vi kommer komma bra överens. Följde med till reklambyrån idag för att diskutera kundens önskemål. Oh how fashionably interesting. Det där språket. Fascinerande att diskutera livsstilsskapandet kring en produkt. Doften, karaktären, känslan, visionen, essensen.

The Frankenstein.
Väcka något till liv.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad är det du fått jobb som? Regi-ass? Grattis hursomheslt! :)

12/1/06 16:49  
Blogger Liza said...

Gratulerar big time! Låter värsta kul!

Vad jobbar du som och hur fick du jobbet? Har funderat på att försöka få jobb på någon form av produktionsbolag själv men får aldrig a ur v och är trots alla tips jag fått fortfarande lite osäker på hela förloppet hur man går tillväga... och nu blir det ju universitetet (tror jag iaf).

12/1/06 19:00  
Blogger Svala said...

Henrik, jag jobbar som producent för två TV-reklamsinspelningar just nu. Sen ska den isländska melodifestivalen köras igång snart också, så jag hoppas på att få mycket att göra.

Liza, det är kul. Men det är rätt tufft också. Framförallt mentaliteten på plats. Kultufft. Förloppen är väl ganska unika av sig. Man ska helt enkelt ha tur för att komma till rätt plats vid rätt tillfälle och såklart kunna övertyga folk om att de ska anställa en.

Men jag kommer skriva om det där. Det har varit en rätt så tuff väg att gå.

Men bottomline är... vill du tillräckligt mycket, och inte målar fan på väggen för mycket, så kommer du lyckas.

13/1/06 00:06  
Blogger Liza said...

Tack för tipset, ska nog bli min fritidssysselsättning under våren att undersöka saken närmare.
Är bra på att vara tuff och social och prata men har insett att jag är på tok för blygsam i både cv och ansökningar. Måste bli bättre på pr för mig själv :)

13/1/06 00:25  

Skicka en kommentar

<< Home