måndag, november 21, 2005

Året i bilder #1



Januari
Nyåret firas lagom tsunami-dämpat och snuvigt på Islandet. Kamrat Lisette är med. Vi dricker champagne i Blåa Lagunen, och förbannar våra förhållanden. En sen kväll kommer på att vi ska göra en "sensationsdokumentär" som ska heta "Bara Bröst" som examensarbete.




Februari
Jag hälsar på Carlos i Barcelona. Vi pratar dokumentärfilmsprojekt och äter Molé med andra mexikanare, Kyckling med kryddstark chokladsås. Jag mår skit dåligt och vet inte hur jag ska lösa min situation med min dåvarande pojkvän. På hemresedagen råkar det snöa lite (se bild 1) så att kaos utbrister på flygplatsen och resenärerna skickas med bussar till Girona för att ta flyget hem. På vägen hinner jag fundera och komma fram till att jag måste bli ensam igen (se bild 2). Lyssnar på "Talkie Walkie" och drömmer om den ultimata kärleken.




Mars
Jag och Flóki flyttar från F. och tillbaka till Staffanstorp från Malmö. Vi bakar rymdmuffins till påsk.



April
Inspelning av "Bara Bröst" inleds. Första shooting location: "Ribban", med bad och bus. Flóki är maskot och jag tror inte att han har fått några bestående men från den här tiden.