onsdag, november 16, 2005

Kultivering i Staffanstorp

Idag var jag tvungen att röra på kroppen lite så jag gick till badet för att simma. Där fick jag höra att det var öppet endast för skolsim men att jag kunde basta. Då satte jag mig i bastun för att svettas och set my mind straight on the new track. In kommer en hord söta barnrumpor och dagisfröknar och koncentrationen bröts.

Bestämde mig för att sola lite solarium. Jag ser så blek ut. La mig i en nymodig och stor läskig grillkäft, som var utrustad med alldeles för många knappar och funktioner. Plötsligt kommer fram en röst som börjar guida mig runt när jag ligger där och ska slappna av. "Välkommen till blabla, här regleras luftkonditioneringen blabla" Och rätt var det var sprutas nånting rakt i ansiktet på mig. Jäklar vad jag hoppade till. Nån slags, refreshener. Pssscchhtt, rakt i nyllet. Iskallt. Och inte bara en gång. 5 gånger fick jag hoppa till när jag fick en plötslig dusch i ansiktet. "Vi hoppas att du är nöjd med resultatet och önskar dig välkommen åter". Lite lyxigt ändå.

Gick förbi en äldre man på vägen hem som var på väg mot systemet. Han fes och pruttade högt flera gånger om, utan att ens se sig omkring. Fullständigt ignorerande allt och alla. Tömde tarmen liksom. Det var lite fränt tycker jag. Och min koncentration stördes.

Gick förbi en annan man som satt ensam på en bänk med huva på huvet och läste. Med en trave böcker på ena sidan och en flaska öl på den andra. Jag hade nästan lust att hälsa hej, han liksom... skar sig ur på något sätt. Men jag skyndade mig hem.

Gav mig ut på en joggingtur, hade tänkt springa 5 km idag men när jag hunnit fram till stora vägen vid åkrarna var jag bara tvungen att vända om. Its tydligen gödsel-tajm i Staffanstorp omnejd. Inte att jag tänkte flåsa in kobajsgaser när jag rör på mig.

Istället blev lite gympaövningar hemma på golvet, till bra musik. Och sen långdusch och peeling. Och långsiktig planering i lugn och ro.


Jag tror att jag håller på att göra mig fin för någon.

1 Comments:

Blogger crrly said...

Hahahahaha, jäklar vad kul! :) Undrar om de hade dolda kameran i solariet! ;)

16/11/05 15:06  

Skicka en kommentar

<< Home