fredag, november 04, 2005

personligt news

Ja, jag har råkat ut.

Alltså... skrivkramp.
Men här är lite senaste nytt:

* igår sprang jag 5 km och gjorde hysteriskt många sit ups i syftet att återskapa min fina gymnast-mage vars potential ligger och lurar nånstan bakom ett nätt överflöd av hud.

* jag har börjat sticka en blå halsduk

* jag duschar ovanligt länge nu för tiden.

* hösten har kallat fram ett rödvinssug, med sällskap.

* fick ett plötsligt mail från Exet. Han hade drömt mig och skrev några rader. Han mindes en fin stund i somras. När vi åkte ner till Sandhammaren. Det var då vi berusade oss och badade nakna i kvällssolen och tältade bland rådjur. Bekräftande mail. Efteråt plockade jag fram den osynliga saxen och fortsatte klippa av den osynliga strängen från hjärtat. Den är nästan obefintlig nu. Glömde jag säga att vi fick punktering på vägen hem? Utanför Svedala.

* Fick ett litet mail från Nathan och New York. Det gjorde mig glad.

* Jag ska kanske få besök från Island nästa vecka. Som jag ska gå och se "Architecture in Helsinki" med. Och få höra historier om när han surfade med Chris Martin utanför Islands kust.

* Min son och jag har haft vår alldeles egna halloweenaktiviteter idag. Han fick gå loss på en pumpa och så bakade vi muffins. Foto kommer senare

* Jag ska visa min film "Bara Bröst" ikväll på Ladyfest.se ... och tänker ha kul.

5 Comments:

Blogger eff said...

Aha. Skrivkramp. Det blir så ibland, tyvärr. Hoppas det är temporärt. Gillar att läsa det du skriver. Elokvent, intelligent. Bra, för att göra det lätt för mig.

Långa duschar komplementerar hösten väl.

Eftersom jag är 50 mil eller kanske ytterligare lite till nordnordost om Malmö kan i alla fall inte jag se filmen. I curse the elongation of the nation...

4/11/05 20:34  
Blogger jonas said...

Skrivkramp har alla. Det går över när man upphör att försöka så förbenat.

4/11/05 21:44  
Blogger Urologen said...

Ha Eff, nu påminde du mig om den lustiga scenen i komediserien Ed, där den där galne hjälpredan han har skall testa skådisar som får göra olika grimaser, bland annat får dom uppgiften "look swedish". "elongate the face, elongate the face".

Svala, skönt att du är tillbaka.

4/11/05 23:11  
Blogger eff said...

Max! Jag tänkte samma sak samtidigt som jag kom på att elongation och nation rimmade. Underbar scen, underbar serie (åtminstone de första säsongerna, innan Ed och Carol blev ihop).

You've been Stubbsified...

4/11/05 23:17  
Blogger Svala said...

Tackar alla förstående själar. Man ska inte försöka så mycket. Tror folk uppskattar det man skriver för det mesta, bara man skriver. En tom blogg är en död blogg.

6/11/05 13:09  

Skicka en kommentar

<< Home