måndag, oktober 31, 2005

Naomi Watts

Det gläder mig mycket att Sigge Eklund, precis lagom lägligt i min "Mulholland Drive" -episod, uppmärksammar Naomi Watts och hennes nya film Ellie Parker på sin blogg.

Hon skådespelar någonstans i gränslandet mellan att vara skör och utlevad. Sötsur prestation. Så tokigt. Hon är precis sådär lagom självförgörande och fantastisk på en och samma gång. Tragik och komik i ett. Det lyser om hennes namn.

Och att filmen delvis är en självbiografisk gestaltning, och producerad av henne själv, gör den inte mindre intressant.

När var hur kan jag se filmen?

6 Comments:

Blogger eff said...

Den där Ellie Parker verkar ju fantastiskt rolig.

"I was thinking about Johnny Depp"

Naomi Watts. Be still my trembling heart...

(Sen undrar jag stilla vilken låt det var som spelades med akustisk gitarr i trailern också. Den lät ju bra.)

31/10/05 19:26  
Blogger Svala said...

Ja, hon tilltalade några av mina svårflirtade humornerver i det där klippet. Vet inte vad det är för musik. IMDB kanske vet?

31/10/05 19:45  
Blogger eff said...

Nä, fanns inget på IMDb. Fann inget via Google heller. Antar att det är så eftersom filmen inte gått upp än som långfilm (läste att det var en kortfilm som gick upp på Sundance först, mottogs varmt och sen filmade de mer material och gjorde en långfilm av det).

Innan den går upp är det nog tveksamt att ett soundtrack kommer i distribution. Om ens då, antar att det kan bero lite på vilket bolag som distribuerar själva filmen.

Jag ställer mig lite tveksam till att vi får se den på bio alls i Sverige. Direkt till DVD låter mest logiskt. Läste nåt om att det var ett mindre bolag som var distributör.

31/10/05 20:06  
Blogger Svala said...

hmm... får leta upp på nätet antagligen och köpa då helt enkelt. Men nog ska den dyka upp i Sverige på ett eller annat sätt tycker man. Annars får man se till att den gör det! *Kavlar upp producent-ärmarna*

1/11/05 10:15  
Blogger eff said...

Jag mailade just distributören i USA och frågade lite. Dels om soundtracket, men även om svensk/nordeuropeisk distribution. Får se om de har nåt matnyttigt att komma med.

De verkar bara ha distributionsrätt i USA, dock. Med lite tur kanske jag får namnet på nån annan att kontakta för mer info.

Strand Releasing heter de, för övrigt.

1/11/05 10:54  
Blogger eff said...

Haha. Typiskt. Just som jag skickat mailet hittar jag en intervju där Scott Coffey säger att Built like Alaska gjort score till filmen och att Grandaddy har låtar på den också.

Tüpisch.

1/11/05 10:59  

Skicka en kommentar

<< Home