onsdag, november 02, 2005

grått

Det har varit lite dimmigt idag. Ett lågtryck som liksom tryckt sig ner och överröstat allt vad skaparnerven förmått krysta ur sig. Meningslösheten ekar i Svalaland. Inte att jag mår dåligt. Nejdå. Idag har jag simmat som en galning. Och gjort ögongymnastik. Det är en ny terapiform läste jag, som har hjälpt personer som lidit av post-traumatisk stress. Kom på att jag som barn ofta sysselsatte mig med att just utmana ögonen och rulla dem i kors så att jag kunde se nästippen från båda sidor samtidigt. Jättetufft. Kul fortfarande. Speciellt när man utför denna övning på väg hem från affären. Jag tror inte att någon såg mig dock. Min heder är fortfarande i behåll.

Och vad gör man när man inte har något att skriva om?
Jo, mina vänner. Det blir länkskrap! Begreppet som eff så vackert myntade en gång i kanske en likartad tid som denna i Svalaland.

Dagens länkskrap är tänkt att stilla hunger hos musikgirigt folk.
Vad jag vet har inte dessa synts till särskilt mycket i Sverige:

Hallucinations

Kings of Leon

Sök och finn! Bli självupplysta!

(Tackar Gud just nu för funktionen "Recover Post". Allting försvann när jag råkade klicka mig bort från skrivplatsen)

Som sagt. Det är roligast att upptäcka själv. Så jag tänker inte pladdra så mycket.
Ett tips: Lyssna på "Molly´s chamber" på Kings of Leons hemsida och hänförs över brödraskapet som skapat den. Japp ynglingarna är släkt! Ni måste se bilderna på dem. Jag såg dem live i London och blev lite kär.

6 Comments:

Blogger eff said...

Ah, ett länkskrap. How nice.

Hallucinations lät intressanta. Lite åt The Tiny-hållet kanske, fast med lite mer klassisk instrumentering adderad.

Kings of Leon känner jag till. Molly's Chamber var ju faktiskt en liten hit om jag inte missminner mig. 70-talsestetik transplanterat till 2000-talet. På det hela taget rätt trevligt. Skäggrock.

Ögongymnastik låter ju alldeles förtjusande.

2/11/05 20:40  
Blogger eff said...

(Med klassisk intstrumentering menar jag nu gitarr och så vidare. Klassisk popinstrumentering. Inte klassisk musik. Lite bakvänt.)

2/11/05 20:41  
Blogger crrly said...

Ja, ögongympan har jag läst om, jag också! :)

Förresten, boken du tipsade mig om är på väg till min icke-post... så snart har jag den!

Mejlar dig. Puss!


(Neeeeeeeej, inte word verif...!!!)

3/11/05 11:47  
Blogger eff said...

Nämen. Vit bakgrund. Nytt utseende. Ovant. Förvirring.

3/11/05 18:27  
Blogger Svala said...

jag är lite förvirrad idag... blev plötsligt trött på slemgrönt. Men poff... alla mina länkar försvann!!! *snyftar*

3/11/05 19:12  
Blogger eff said...

Vad synd!

Ja, när du byter mall raderas den gamla automagiskt. :/

Jag själv har sparat undan min mall i en fil på hårddisken ifall Blogger skulle få tuppjuck av någon anledning. Det är bara markera allt i mall-rutan i inställningarna och kopiera det, sedan klistra in det i Anteckningar eller någon annan lämplig texteditor. Ett litet senkommet tips.

Men nu är ju du en hejare på Bloggers mallkod, så du slipper ju lära dig på nytt igen i alla fall. Klen tröst, kanske.

3/11/05 19:27  

Skicka en kommentar

<< Home