tisdag, november 22, 2005

flytt-flyt

Nu har jag tappat räkningen på alla bananlådor. De har liksom spridit sig över hela lägenheten. Höga staplar med packade Svala- o Flókisaker. Jag känner mig lite obehagligt lugn. Borde jag inte vara uppe i varv? Vänner uttrycker saknad och känslor. Jag känner inte att det är ett sånt stort avsked. Det är inte sista gången vi ses liksom. Och vi är ju vuxna nu. Och ska bli rika. Träffas i Alperna med våra barn.

Ok det är kanske långt tills dess men ändå. Detta är en uppmaning! Möt mig i alperna en vacker dag! Jag är rätt bra på att få saker att hända. Har bevisligen genomfört projekt "bröstfilm". Cred! Och den här veckan kommer att bli osedvanligt händelserik.

Imorgon packas resten av mina ägodelar i lådor.
På torsdag åker jag till Island.
På fredag ska jag på arbetsintervju.
På lördag ska jag på lägenhetsvisning.
På söndag ska jag på konsert med Sigur-Rós.
Tillsammans med Björks personliga inredare.

Jag känner mig redan som snubben med alla äckliga blemmor i "Den där Mary".
Det räcker inte att bara få veta hur hennes nybeställda tapeter ser ut.

Måste
ha...
mer.

1 Comments:

Blogger eff said...

Björks personliga inredare? Oj vilka krav på att hitta udda saker. Måste slita på hälsan.

23/11/05 21:55  

Skicka en kommentar

<< Home