onsdag, augusti 15, 2007

The glamour of being ill

Jag har nu gått med i Facebook.

7 Comments:

Blogger maria said...

jag gick också med i fejsbook för typ en vecka sedan. jag trodde inte att någon i sverige hade det, men nu får jag vänförfrågningar från höger och vänster. skumt att man kunnat missa att det var så pass populärt ändå. :)

15/8/07 23:58  
Blogger Svala said...

Ja, det är skumt att upptäcka nätverket man har omkring sig på det sättet. Och faktiskt skitkul. Händer mycket där. Men det är säkert en hype som sen blir till nåns slags adressbok man loggar in på för att minnas hur folk ser ut och när ens vänner fyller år...

16/8/07 23:37  
Blogger maria said...

ja, visst är det marijah. haha. jag bloggade förut på lunarstorm, men sedan började folket överge det stället, så jag skaffade en riktig blogg. har dock haft lite svårt att komma igång med den... man har ju alldeles glömt bort hur man skriver. men det kommer väl.

förresten, hur pass dyrt är det egentligen att äta och bo på island? jag funderar på att fara dit en vecka nästa vår/sommar eller så, och man hör ju alltid om hur sjukt dyrt det ska vara där.

17/8/07 12:14  
Blogger Svala said...

Alltså, det är dyrt att äta ute. Pizza ska man låta bli. Om man vill komma billigt undan får man försöka överleva på korvar eller mackor, som kostar runt 25 kr. Det bästa är ju om man kan laga mat själv, för det är inte så hiiimla dyrt att köpa råvaror ute i affären. Bara 40% dyrare än genomsnittet i Norden :) hehe. Nej men det är inte så värst stor skillnad på livsmedelspriset i Sverige och Island. Handla på Bónus. Boende däremot är riktigt svinigt dyrt. Nu vet jag inte hur mycket det kostar att bo på hotell. Men hyresmarknaden är en killer. Över 10.000 får man betala för en liten tvåa i stan. Men se om du inte hittar nån bra info på www.visitreykjavik.is.

17/8/07 17:41  
Blogger Svala said...

Ps. Men de bästa sakerna är ju trots allt gratis. ;)

17/8/07 17:43  
Blogger maria said...

haha, det är sant. jag får väl försöka leva på mina intryck en vecka. mat är överskattat. tack för infon. :)

21/8/07 13:40  
Blogger loathing said...

det är kul typ i två veckor max.

3/7/08 11:32  

Skicka en kommentar

<< Home