tisdag, januari 24, 2006

Transportmedel

Tänkte på det att det faktiskt fanns en tid då NOKIA sysslade med annat än mobiltelefoner. Nämligen... stövlar! Vill minnas att jag hade ett par små svarta stövlar som kändes trogna och bra. Märket var starkt. Liksom gummit. Nokia. Gummistövlar.

Men så sadlade de om och började göra mobiltelefoner. Under samma märke! Eller? Är det ett annat företag som ligger bakom? Hur som helst...

Nokia - connecting people.

Fast nu behöver man inte promenera i stövlar för att det ska hända. Även om jag gärna vill romantisera det en smula just nu.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ha, vilket slump, ska just till o börja jobba med en Nokia-spot om 35 minuter. Hoppas det blir ngt med hummistövlar, har inte sett sådana på eveigheter! :)

25/1/06 04:28  
Blogger Dan (gearhead) said...

Har ett par som jag begagnar mig av varje vinter när det skall pimpelfiskas....kvalitet.

25/1/06 06:35  
Blogger deeped said...

För att inte tala om att Nokia en gång var samma företag som numera heter Nokian och gör bildäck.

25/1/06 09:42  
Anonymous Anonym said...

Jag har ett par gröna. Gummidelen av företaget avskildes för några år sen och heter numera Nokian. Men dom gör inte längre stövlar, bara däck.

25/1/06 10:09  
Anonymous Anonym said...

Nokia - va e de? Sony Ericson rocks.. Fast inte som gummistövlar, då.. Lägger upp en länk till dig, från mig. Hoppas det är ok.

25/1/06 19:39  
Blogger Svala said...

Henrik, min kompis (www.thecandleshop.cc) har också gjort reklamfilm för Nokia i Indien! Gummistövlar kan väl vara kul, men inte slask! GAH!

Dan, det är ju så fantastiskt att pimpla! Har gjort det en gång och blev ett med varandet ute på isen, och tinades inifrån med en skvätt whiskey. Kultur att hålla mycket av.

Nokian... just det, så blev det ju.

jo, klart du kan länka.

25/1/06 22:21  

Skicka en kommentar

<< Home