fredag, november 25, 2005

Hej från Kaffi Hljómalind















Efterlängtad kustlinje efter 2 timmar över Atlanten.
Märkligt, tänkte jag och tittade neråt, att mina möbler och grejer ska skvalpas där nere.



































Reykjavik kl. 10:30 lokal tid. (11:30 svensk tid). Solen har precis börjat titta fram och staden andas lugnt. Jag är på väg till arbetsintervjun, som gick ok men det är tuff konkurrens. Många hade sökt. Många hade varit intressanta. Jag får svar efter helgen. Är inte så säker på att jag kommer att få det.

Big TV i dagstidningen. Förhandlar om att bli utvald i ett standardpaket i digitalutbudet i Sverige. Allt är fortfarande på gång. Det kommer att bli stort.

Reykjavik är så mild... kylan känns annorlunda och jag fryser inte. Här är den visuella kulturen något snedvriden. Mer synlig maja-kultur än sist. Väldigt mycket foreigners på det lilla veganska 70 tals caféet (med trådlöst nätverk!) jag sitter på just nu. Danska, norska, engelska, tyska, amerikanska har jag hört pratas här inne. De har isländska ylletröjor på sig. Igår beställde vi pizza och vitlöksbröd och cola. 3000 isl. kr. = 350 svensk kr.

Island är sig likt. Det är fantastiskt att vara här!

3 Comments:

Blogger eff said...

Skönt att höra att resan gick bra!

25/11/05 15:00  
Blogger Urologen said...

Oj, det lät dyrt liksom?

26/11/05 12:31  
Blogger Svala said...

Det ar jattedyrt pa Island. Och kursen vill kaka upp onödigt mycket pengar fran mitt svenska konto... ggggnn...

26/11/05 12:39  

Skicka en kommentar

<< Home