måndag, september 10, 2007

Vi hittade på låtar tillsammans när vi var små

Så. När livet i en människa tar slut. Blir det tyst. Det blir stilla. Det finns inget kvar av personen mer. Hon är nu upplöst. Finns inte längre. Som innehållet i en bränd bok. En gång full med kunskap och tycke som präntats in. Vetskap som en gång registrerats. Hennes närvaro. Hennes minnen. Hennes erfarenheter. Innehållet flammar upp och försvinner. Orden suddas ut. Bevisen för hennes existens. Vittnesbörden. Upplöst för alltid. Ett barndomsminne blott. En vän. Ett helt liv som levts. Och som nu ingen kan veta någonting om. Någonsin. Mer än de som redan vet och vill berätta om vilken fin tjej hon en gång var. Innan hon valde att ta slut.

15 Comments:

Blogger krilli said...

So many good people are leaving this year. It's not fair - some of them were better than I am, and I know it for certain.

12/9/07 14:22  
Blogger smul said...

Ja men fler får veta om de som redan vet berättar för många. Då kan fler få veta och ta del av. På ett sätt.

13/9/07 07:37  
Anonymous Anonym said...

Och se till att tala om för folk att dom är bra medan dom fortfarande lever. Det är nog viktigast av allt.

18/9/07 18:08  
Anonymous Anonym said...

Jag hittade hit när jag letade efter Hjalla-stefnan...
Har varit på Island flera gånger och det är ett fantastiskt land.

20/9/07 14:12  
Anonymous Anonym said...

Usch...

20/9/07 20:13  
Anonymous Anonym said...

Ååh...
Kram på dig!

26/9/07 22:14  
Blogger Fröken Lund said...

Kram

29/9/07 15:27  
Anonymous Anonym said...

Ett väldigt fint inlägg.

19/10/07 10:59  
Anonymous Anonym said...

Hi, in which language is your blog, it is very nice. I'm writing about Croatia

8/11/07 14:34  
Blogger Pia said...

Du är tyst och saknad. Bara så att du vet.

28/11/07 13:12  
Anonymous Anonym said...

Sorry, I found out later that is Iceland. I've always been interested in Iceland and your landscape images

14/1/08 16:21  
Blogger loathing said...

vi hittade också på låtar. men jag fuskade alltid. jag lyssnade på helt annorlunda musik än mina polare så jag sa att jag hade hittat på mercedez benz med janis joplin. alla trodde jag skulle bli nåt stort eftersom jag var så duktig på att göra låtar.

3/7/08 11:30  
Blogger jonny said...

fast ibland är det bättre att se en människa lösas upp än att den får leva som att hon aldrig haft de kunskaperna när hon blir oförmögen att använda de.

30/12/08 08:29  
Anonymous Stefan said...

still alive?

16/9/09 23:15  
Blogger Svala said...

Yes, I am alive, and thinking about start blogging again. But just thinking... don´t know when or if :)

27/9/09 00:57  

Skicka en kommentar

<< Home