onsdag, januari 03, 2007

Sängliggardag

Min helg var full av hålligång, eller... jag var mest full... av champagne och skrattanfall. Tillbringade dagtid åt att reparera mig och blidka bakfyllan. Det blev en såkallad "Sängliggardag" där jag började med att duscha hett, dricka te gjord på färsk ingefära och citron och därefter tillbringa en hel dag under täcket. Vi kan kalla det för tvångsvård. En och annan viktig tanke slog in under denna handlingsförlamade dag. När jag inte dreglade ner kudden halvt medvetslös det vill säga. Jag kom på att jag har varit för besatt av pengar under 2006 varpå jag insåg kontentan av klyschan att "the best things in life are free". De där sakerna som jag har en tendens att ta för givna eller glömma bort. Att älska dem man håller av och visa dem det, att ha god hälsa, att uppskatta det som kommer i ens väg, att drömma och fantisera, att röra på sig, att se, att prata, att skriva, att vårda sin karaktär ... det kostar inte ett öre. Däremot har dessa sakerna en tendens att generera pengar. Tänkvärt. Jag rekommenderar alla att ha en sängliggardag lite då och då.