lördag, december 30, 2006

önskelista 2007

2006 har varit ett jävligt år. Hela året har knappt infunnit sig från första början och har passerat mig relativt obemärkt då jag har hastat som en irrande pil dagarna igenom. Det har gått alldeles för fort och jag har mest velat fly från allt mellan varven och bli grottmänniska som käkar sallad dagarna i ända. Det har varit ett år fyllt med omställning, inlärning och förberedelser inför bättre tider, förhoppningsvis. Antagligen har jag mognat också. 2006 är året då jag började få rynkor! Jävla år. Jag ser fram emot 2007! Det låter som ett bra år. 2007. Lite hemtrevligt och händelserikt. Romantiskt förhoppningsvis. Jag börjar känna mig redo för pussar känner jag. Är lite skraj för att sätta upp mål, för jag blir helt förstörd om jag inte lyckas uppnå dem, men under 2007 vill jag mest av allt köpa en lägenhet. Jag vill fortsätta mitt mission med fritidshemmet. Jag vill läsa många böcker. Jag vill skriva fler listor av "måste göra" slaget eftersom jag har försummat så mycket hittills i år av det jag borde ha ägnat mig åt (på grund av avsaknad av listskrivande). Jag vill träna mer. Jag vill bli helt rökfri. Jag vill ha en pojkvän. Jag vill ha igen mitt blonda hår till sommaren. Jag vill resa någonstans med Flóki. Jag vill fotografera mer. Jag vill drömma mer.

2 Comments:

Blogger Urologen said...

Det låter som en bra plan - jag snor den rakt av (öh, förutom pojkvän då), framförallt eftersom jag känner ungefär samma som du angående 2006.

"Irrande pil dagarna igenom". That's me. Nu skall jag vara föräldraledig hela våren. Det borde ju tvinga fram förändringar om något.

30/12/06 16:56  
Blogger Silverfisken said...

Du ska skriva mer. For det gor du bra, sweetie poo.

31/12/06 07:07  

Skicka en kommentar

<< Home