fredag, december 16, 2005

Flóki o Svala reunite

Sov så skönt inatt med mitt lilla frö snusandes intill. Det finns inget finare än han. Nu blir jag alldeles tårögd, hej o hå. Insåg häromdagen vilken hönsmamma jag egentligen är. Jag är precis sådär ultramesig så att jag har en bild på honom i mobilfönstret. Ett konstverk av honom som skrivbordsunderlägg på datorn. Och tusen bilder i plånboken.

Nu sitter han och tittar på Mr Bean. Eller Herr Böna, som han kallar honom. Pratade med pappa Blåbär innan, som bor i Liverpool, och berättade att Flóki med all sannolikhet kommer gå i samma skola som far sin.

Och bohaget har äntligen skvalpats i land och väntar i hamnen i Reykjavik. Skönt att känna att man faktiskt ror saker i hamn.

3 Comments:

Blogger eff said...

Hönsmamma och hönsmamma... Kärlek tror jag det kallas. Vackert skrivet. :)

16/12/05 22:45  
Blogger Svala said...

*jagar eff*

16/12/05 22:51  
Blogger eff said...

Du kan med största sannolikhet springa i cirklar kring mig när jag lufsar ikring. Inte snabb. Lite som Baloo sådär.

16/12/05 23:36  

Skicka en kommentar

<< Home